vi3vi4

Direktlänk till inlägg 14 november 2017

Mardrömmar och mage

Av Sara E - 14 november 2017 10:41

Vaknade av en sjuk jobbig och verklig dröm igår morse.
Drömde att jag fick missfall och blodet forsade ur mig och klumpar. Och mitt bland alla klumpar så låg den lilla embryot. Jag kunde se det. Det var hemskt!
Tror jag drömmer så eftersom det delvis gick till så förra gången. Fick ett uteblivet missfall, på ultrat i vecka 12 så såg vi att fostret var dött och det hade dött i vecka 5 men kroppen vill inte stöta bort det. Och det fick jag märka vid den medicinska aborten jag fick göra. En enorm smärta, det tog lång tid och jag blödde knappt. I och med att jag knappt blödde så hamnade embryot på pappret och eftersom jag tyckte det kändes konstigt så kollade jag och fick se min döda lilla ?bebis?. Jag bara skrek rakt ut då.

Jag tror att det sitter i omedvetet för jag känner inte samma rädsla när jag ä vaken för missfall som sen gången. Då hade jag ångest över det redan direkt så jag tror att jag förstod att något var fel från början.
Nu känns liksom allt annorlunda! Även fast dessa tankar på missfall poppar upp ibland är det inte med samma styrka och ångest som då. Nu känner jag bara glädje och förhoppning. Men djupt där inne sitter en uns av rädsla.

Som sagt allt känna annorlunda, jag är positiv, mina symtom är delvis annorlunda och jag tänker på ett helt annat sätt. Vilket är otroligt skönt!

Det som är en del av det annorlunda är att min mage har ändrat form redan, vet ju att det är tarmarna och så som gör det men ändå, så syns det lite på mig. Iaf av mina och sambons ögon som liksom är van att se mig naken, haha. För andra så ser jag nog bara fet ut just nu. Är ju överviktig sen innan men med magen uppsvullen så syns det ju ännu mera ?
Men jag älskar det!!
Mina bröst gör så jäkla ont! Eller ja, bröstvårtorna. Har svårt att ena ha täcke eller bh på mig. Min lilla hund hoppade rakt på ena bröstet i soffan igår och jag bara skrek rakt ut ?. Men bara att stå ut haha.

Nästa måndag ska jag på inskrivning till Bm, ska bli spännande. Vet ju redan att hon kommer prata om min vikt. Men jag har försökt ändra om min kost lite och ändrat från att dricka nästan enbart cola till juice och vatten. Äter mera frukt och lite så. Är ut och gå med hunden och så. Mer kan jag liksom inte göra mer känner jag.
Jag ska även fråga om ett tidig ultra innan det vanliga ultrat. Är dock i V. 8 på inskrivningen så hon kanske tycker att det inte behövs. Är ju typ bara 4 veckor kvar till det vanliga då.

Nä nu ska jag ta mig upp ur badet och försöka göra någon nytta här hemma ?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara E - 4 januari 2018 16:06

Har haft en helt ok dag, illamåendet har varit i schack och min kropp har varit relativt i schack så det har blivit en del gjort idag. Hemmet ser liksom ut som ett bombnedslag eftersom jag inte riktigt klarat av att hålla efter så varje gång jag mår ...

Av Sara E - 3 januari 2018 23:38


Var idag hos en ny läkare på Vc så den förra jag var hos klantade till det med min sjukskrivning, fick ingen hemskickad som jag skulle. Och självklart var ju den läkaren på semester nu. Men nu i efterhand känns det skönt att ha fått träffa en ny läka...

Av Sara E - 2 januari 2018 22:05

Nu var det länge sen jag skrev men har mått så sjukt dåligt i början av graviditeten. Grym trötthet, varit vaken några timmar och sen sovit, och så har det hållt på. Till råga på det så har jag haft otroligt ont i kroppen, min myalgi har blivit påver...

Av Sara E - 14 november 2017 20:53

Idag... Vet inte varför eller jo det vet jag nog. Har en dag där jag är så sjukt trött och och den där bottenlösa känslan finns. Då blir jag mer mottaglig för ångest och dumma tankar. Har väldigt ont i magen, det liksom sliter och drar i livmodern...

Av Sara E - 11 november 2017 23:39

Idag gick jag in i vecka 7, längtar enormt efter vårat första ultraljudet så jag får veta att allt är ok med bebis där inne. Är lite nojig över missfall och speciellt för uteblivet missfall som jag fick förra gången. Men jag mår annorlunda den här g...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards